Berghs School Of Communication är bäst på att vara bäst
25 juni 2015
Igår den 24 juni 2015 utsågs Berghs School of Communication till världens bästa reklamskola. Igen! Det är andra året i rad skolan får priset vid Cannes Lions, och fjärde gången totalt vilket gör skolan till mest belönad i hela världen. Hurra! Jag är så stolt över att ha fått jobba med alla Berghs-stjärnorna under året – studenter, koordinatorer, programansvariga, projektledare, VD och en massa andra. WOW!
Berghs VD Camilla Wallander kommenterar den framgångsrika Berghsmodellen:
Berghs modell för lärande – där integration mellan olika discipliner och en ständig närhet till näringslivet med yrkesverksamma lärare och skarpa case – är unik. I kombination med att Sverige är ett av de mest kreativa och innovativa länderna i världen ger det oss möjlighet att utbilda framtidens kommunikatörer.
Av fler än 1000 inskickade bidrag hamnade 10 av Berghs studentbidrag på topp 50 vilket räckte för att kamma hem den åtråvärda titeln Cannes Lions Future School of the Year. Årets brief gick ut på att ta fram en kommunikativ idé för ett varumärke som inte var möjligt för tre år sedan. Briefen löd:
MASTER THE BOARD: Connect an audience of your choosing to a product or service from a global brand in a way that wasn’t possible three years ago.
Läs mer om detta i inlägg av Berghs School of Communication
Kolla även in: Future Lions School of the Year – nominated cases