And the winner is…!

30 oktober 2014

Produktionsledarna som går heltid på Berghs School of Communication har, tillsammans med 2:orna på Grafisk Design-programmet, nyss genomfört kursen Hållbar Förpackningsdesign – eller Spice:14 som projektet är mer känt för. I kursen ingick ett tävlingsmoment och vinnarna utsågs igår med pompa och ståt i skolans aula.

Projektet

Spice:14 står för Sustainable Packaging Innovation & Communivations Event 2014. Projektet tillhör kursen Hållbar förpackningsdesign där studenterna ska arbeta i projektgrupper för att förpacka kundens varumärke i en fysisk form enligt brief från kunden.

Kund: Spotify

Partner: Billerud-Korsnäs

Briefen i korthet:
BillerudKorsnäs and Berghs School of Communication are giving Spotify a physical form. The collaboration is called SPICE:14 and is this year’s edition of a packaging design contest for students at Berghs. This is the first time an online brand will be physically packaged.

Vinnarna i Spice:14

Segern togs hem av Grupp 4: Sofia Göthlin, Project Manager / Richard Holmquist, Project Manager / Sofie Redtzer, Graphic Design / Malin Strömblad, Graphic Design.

Namnet på vinnarkonceptet är: Spotify Road Trip

Passa på att se alla 12 koncept och läs er på kampanjsidan Spice14.com.

Nästa steg

Nu kommer ett gäng studenter, som tagit fram 5 koncept som juryn valt ut, få träffa Nordenansvariga på Spotify. De ska få presentera sina koncept på Spotifys huvudkontor i Stockholm, men vad som händer sen är det bara Spotify som vet. Om jag får spekulera finns det bara ett scenario jag ser framför mig för studenterna – total world domination :)